Hellboy 2

Damelaget jeg er trener for spilte åttendedelsfinale i cupen i dag. Det ble tap 1-3 mot elitelaget Koll (vi er i førstedivisjon). Nå er jeg litt utkjørt, så det passer å ta Hellboy 2. Førstefilmen var et herlig kinderegg, så jeg har gode forhåpninger til oppfølgeren.

Let the skitpreik commence.

Hellboy sjarmerte meg i førstefilmen. I starten på oppfølgeren møter vi ham som en usikker unge med rare tenner og horn (ett er brukket), og han har stor sans for historier med underlige vesener.

Bilderesultat for hellboy 2 pics

Jeg er litt slurvete med å få med meg alle detaljer i plotet, men det er ikke alle historiene som er oppdiktede. I hvert fall er en slag arrete albinofyr ute etter en mektig krone, og han har med et beist som medhjelper.

Dumme verden

I nåtid har Hellboy blitt voksen og jobber i en kjempehemmelig tjeneste med andre rare vesener, så det er litt til ulempe at han er så glad i oppmerksomhet. Han fremstår som like rølpete og uvøren som i førstefilmen, Dette lover bra.

Bilderesultat for hellboy 2 pics

Albinofyren har lyst til å ta over verden, den har blitt så teit med kjøpesentre og dritt uansett. De andre i mytologiverdenen er ikke helt enig, så det blir en diskusjon. Mytologiverdenen ser flott ut, inspirert fra middelalder og østlige borger, rent og fjongt og staselig. En flott kontrast til den slitte betongen og stålrørene i lokalene Hellboy jobber i.

Bilderesultat for hellboy 2 pics

Abraham Sapien (Abe), han fiskefyren, har en større rolle her. Det funker utmerket. Han minner litt om C-3PO i uttalen og at han er litt nerdete, men han er ikke like nervøs.

Flott å se på

Dette er en film jeg kan tenk meg å se på kino. Det er så mye fint å se på her. Både de fabelaktige fantasygreiene med masse farger, og de steampunk-aktige sakene.

Bilderesultat for hellboy 2 pics

Leave a Reply

