Follow (2015)

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å se Follow på Ramaskrik, men det ble litt endringer i mitt eget hode, så jeg hev meg på. Det er jeg glad for.

Dette er en skikkelig B-film. B-FILM. I love it.

Opptakt

En litt taperaktig kunsterfyr har ei kjempefin og litt sprø samboer. Han jobber i en bar, hvor ei kjempefin dame gjør alt hun kan for å sjekke ham opp. En dag våkner han opp med en pistol i hånda. Og samboeren han er blitt skutt.

Follow

Her blir det puling og blod og drap og vold.

Det gir ingen mening i å skulle beskrive handlingen. Vår mann prøver stort sett å dekke over tabbene sine, men gjør bare nye tabber i prosessen. Stadig avbrutt av diverse uønskede besøk, og en tilbakestående gutt som står utenfor huset og synger julesanger.

Filmen er befriende blottet for symbolikk og psykoanalyse. Det handler bare om en kis som har en sprø kjæreste, og som etter hvert begynner å bli skikkelig usikker på hva som er virkelighet og hva som er innbilning.

Follow

Follow er en film for folk som liker voldelig b-film. Jeg likte den. Den er også deilig kort.

 

One thought on “Follow (2015)

  1. Pingback: Ramaskrik 2016 oppsummert | VideoWold med GladWold

Leave a Reply

