Scare campaign (2016)

Jeg var veldig sliten da jeg så Scare Campaign under Ramaskrik. Det tar på å se 17 skrekkfilmer på tre dager. Jeg var glad for at dette var dagens siste film, og for at den er kort.

Opptakt

Storyen går ut på at noen driver et slags prank-show, du vet, den typen tv-program hvor noen prøver å få start på bilen og du får se det i 47 ulike vinkler før og etter hver reklamepause, før Ashton Kætsjon endelig hopper fram og roper JU GÅT PÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNKD. Jeg hater Punk’d og alle som lager sånne program. Så en film hvor sånne folk blir drept, appellerer til meg.

Bilderesultat for scare campaign pics

I Scare Campaign lager de et prank show, bare at de får folk til å tro at de er i ferd med å bli drept av et spøkelse. Men på grunn av penger og andre kyniske realiteter må disse folka også jobbe for å holde på seertallene.

Teit, men spennende

Scare Campaign er godt laget. Men det blir litt sånn at pranken er en prank på pranken til den forrige pranken, så man vet aldri hvilken prank som har agurken i rompa på gyngehesten. Så jeg driter litt i å følge med. Det er heller ikke så nøye om du ikke klarer å holde rede på hvem som er morder og hvem som er tullebukk: Dettte blir faktisk ganske spennende. Og det er litt gøy nå de skal forklare meg at «DETTA HANLAR OM PÆNGA ASSÅ, JU VEIT, RATINGS». Så dypt, så dypt.

Bilderesultat for scare campaign pics

Det gode med dette er at en gjeng med selvopptatte fjompenisser går rundt og er så forelsket i seg selv at jeg gleder meg til å se dem dø (jeg tror dette var meningen). Det dukker også opp en teit gruppe med enda teitere masker, med en masse pompøst vrøvl. Jeg likte dette, for de slås på en måte i hartkorn med anonymous på en lite smigrende måte for anonymous. De ser ut som om de ikke fikk være med i Frimulerlosjen.

Bilderesultat for scare campaign pics

Innimellom er filmen litt for teit, men den har en del gode vrier og mange spennende og godt lagde horrorscener.

One thought on “Scare campaign (2016)

  1. Pingback: Ramaskrik 2016 oppsummert | VideoWold med GladWold

Leave a Reply

