Kosmorama 2016 – planlegging

Da er det Kosmorama igjen, en filmfestival som jeg synes har blitt svært bra etter hvert. Av de 10 filmene jeg fikk med meg i fjor, var det bare en som var dårlig. Resten var virkelig bra, og stort sett godt besøkt. Det var også flere filmer jeg ikke fikk sett fordi alle visningene var utsolgt før jeg fikk summet meg. Mye av dette var temmelig smale filmer som folk vanligvis ikke går og ser på kino. Så, i år er jeg bedre forberedt. Jeg har kjøpt festivalpass, og da får man reservere billetter på forhånd. Jeg har gått nøye gjennom programmet, og plukket ut filmer som jeg har reservert billetter til. De fleste filmene har jeg ikke hørt om før, så jeg tar det litt på beskrivelsene, samt hva som passer inn i timeplanen min ellers.

Det er en del hensyn å ta når man skal legge opp kinogåing for en hel uke. Jeg velger å starte hardt, med fullt program på tirsdag og onsdag. Resten av uka forhåndsbestiller jeg stort sett kveldsvisninger, for det er de som lettest blir utsolgt. Det er kjekt å ha noen dager litt åpne, i tilfelle jeg får inn gode tips fra folk jeg møter, som f. eks. Kim som liker litt realistiske filmer med budskap, eller Patrick, som liker poetiske eller artsy filmer.  Noen av dagene må jeg sikkert gjøre andre ting enn bare å sitte og se film også. Derfor starter jeg med et hektisk program, og så blir det litt mer fleksibelt etter hvert.

I tillegg er det Laudata Nex Magicka på fredag og lørdag (black metal-festival). Det betyr at jeg må være ferdig på kinoen ca. kl 18. de dagene. Og at jeg neppe gidder å se filmer så alt for tidlig på lørdag og søndag.

Tirsdag

Kl. 10.00: Idol

Kl. 12: Experitmenter

Matpause

14.20: Heart of a dog

Kl. 16: Land and shade

Kl. 18: Virgin Mountain

Kl. 20.30: Volleyballtrening

 

Onsdag 9. Mars:

Kl. 10: 1944

Kl. 12: Alias Maria

Kl. 14: Enklave

Middag

Kl. 19: Statement Too

Kl. 20.00: Huset

Kl. 22: The Devil’s Candy

 

Torsdag

Kl. 19.30: The man who would be king.

Kl. 21. 30: The fool.

 

Fredag:

Kl. 13.50: The Treasure

Kl. 16.00 The Fencer

 

Lørdag:

14:00: Marnie min hemmelige venninne

16.00: Blackhearts

 

Søndag:

Kl. 12: the Lady in the car with glasses and a gun

Kl. 14: Schneider vs Bax

  1. 19.10: A perfect day

Kl. 22: The lobster

 

Jeg har dessverre allerede vært nødt til å revidere planene for tirsdag og onsdag, fordi jeg må jobbe. Men jeg skal få med meg ganske mye likevel.

Leave a Reply

