Blablabla Fjordheksa

Har nettopp sett Kurt Josef Wagle og legenden om fjordheksa. Veldig morsom. Jeg har prøvd å se Kill Buljo et par ganger, men aldri fått rockefot av den.

Fjordheksa er sånn lost footage (med en morsom vri på “lost”, men det skal jeg ikke røpe her), så da gjør det ikke så mye at skuespillerne ikke er all verden og at karakterene er kronidioter. Det funker.

Beste med filmen er replikkene. Dette er ordjazz og kreativ banning. “Det går frysninger gjennom rævmargen min” og “Du må knuse noen egg for å lage kotelett” er bare noen eksempler på språkleken i filmen. Når de er så lekne med språk, skjønner jeg ikke helt hvorfor de har gitt filmen en så klumpete tittel, men dem om det. Som en liten bonus er det fine naturbilder.

Jeg så den dessverre ikke i smell-o-rama. Men den er vel fortsatt å få tak i med slike luktekort, tror jeg.

For deg som forventer effektivitet, så ligger en samling av de beste scenene her

Og hele filmen ligger her:

Leave a Reply

