Artig søppel: Return of the living dead 3

Gjør meg klar til Return of the living dead 3 på Showtime. Jeg vet ikke om jeg har sett noen av filmene i den serien, er så mange filmer som heter et eller annet med dead, return og living. Men zombier er nesten alltid bra. Håper det er sånne trege, rallende zombier, jeg liker de bedre enn de nymotens, raske og hvinende zombiene.

♥♥♥

Fra sidelinja skytes det inn at den første Return of the Living Dead er strålende, så mulig jeg ser den en annen gang (takk, Geir Arne).

♥♥♥

Er det laget noen bra filmer med 3 i tittelen? Jeg har sett de fleste i Psycho og Halloween-seriene, men husker ikke hvilken av dem som var nr 3. Nightmare og Elm Street 3 likte jeg i de dager, men tar ikke sjansen på å se den igjen i fall den ikke har tålt tidens tann, nå som jeg har blitt eldre og jævla sofistikert.
♥♥♥

Kyllingvingene er klare i hvert fall. Jeg liker å spise kyllingvinger mens jeg ser zombiefilmer.

♥♥♥

Medisinske forsøk på en militærbase. Joda, dette er riktig landskap. Nå driver et uskikkelig kjærestepar og sniker rundt her også.
♥♥♥

Militæret bringer dauinger tilbake i live for å bruke dem som våpen. Et plot som kan brukes til alt.
♥♥♥

Ha ha, zombien bet fingrene av en i det medisinske personalet.
♥♥♥

Doktoren har blitt zombie, og spiser opp de andre. Gøy.

♥♥♥
Hm. Streng militærpappa og tenåringsgutt som gjør opprør. Joda, dette er originalt.
♥♥♥
Å, så det er derfor man ikke skal gi kjæresten sin en hand job mens man kjører motorsykkel. Nå er schnuppa dau. I can see where this is going.
♥♥♥

Romantisk scene: Han kjører motorsykkel med den døde kjæresten sin bakpå.
♥♥♥

Jepp, inn i revitaliseringskammeret med dama, og vips, et stykk sexy zombie. Og hun er kåt med en gang. Ser ut til at et par andre lik våkner opp i samme slengen. Så ikkeno sengetralle akkurat nå. Sånn kan det gå.
♥♥♥

Den vanskelige samtalen: Han må fortelle kjæresten sin at “du er død”. Dette åpner for filosofiske og eksistensielle dimensjoner som…nei, vent, de må slåss mot et monster i stedet. Ganske bra monster.
♥♥♥
Den var fin: Hun er bekymret for at det skal lukte lik av henne. Jenter er nå så forfengelige. Og så er hun kjempesulten, men vet ikke hva hun vil ha. Zombie-jenter er ikke så forskjellig fra andre jenter.
♥♥♥

“Brains. Brains”. Klassisk replikk, moro at den er med. Jeg begynner å like jente-zombien Julie. Ikke like bra som Bub i Day of the dead (eller var det Dawn of the Dead? Nei jeg gidder ikke å sjekke, du kan google det selv), men slett ikke verst. Bare synd skuespillerne stort sett er ganske dårlige, og at musikken er fullstendig ubehjelpelig.
♥♥♥

De gjemmer seg i en særdeles ren og fin kloakk. Og helt plutselig blir de kjempeforskrekket over hva som har skjedd så langt.
♥♥♥

Zombie-jenta bedriver selvskading for å døyve smerten. Et ganske tafatt forsøk på å få zombiegreia til å bli en slags metafor på forvirrede tenåringer som ikke forstår endringene som skjer med kroppene og livene deres, og som ikke kan styre begjæret sitt. En filmstudent kan sikkert skrive semesteroppgave om det.
♥♥♥

Men litt humor når zombien prøver å begå selvmord. Men DET går jo ikke, humf humf:)
♥♥♥

Blæærgh, zombieklining, uuuhuugh.
♥♥♥

Nå er zombien kåt igjen. Herrejemini, de skal pule!
♥♥♥

Nå er det flere zombier her. Fikk ikke helt med meg hvordan det gikk til, men de er i hvert fall tilbake i kloakken, og zombiene har blitt uvenner.
♥♥♥

Øhm, en mexxer har bestemt seg for å voldta zombie-Julie. Hvor tar denne gjengen ideene sine fra?
♥♥♥

Zombie-Julie har blitt ganske kul, med masse blod og spikes og synkronarr. Bare synd at alle actionscenene halter noe så inni balla. Er vel gjerne ikke de aller flinkeste som får tilbud om å lage treeren.

♥♥♥

Jeg leste en Donaldhistorie en gang om en voodoozombie. Den var bra. Carl Barks, antar jeg.

♥♥♥

Å ja, de klassiske scenen med zombier som står og raller og veiver med armene gjennom et plankegjerde. Den må være med i enhver zombiefilm:)
♥♥♥

Ok, jeg vet jeg sa jeg likte trege zombier, men disse kan jo knapt gå! Teit.
♥♥♥

Forsøkslab med masse zombier i ulike varianter. Det er jo alltid gøy. Sikkert litt kjipt om kjæresten din er en av dem, men litt må du ofre for framtidens våpensystem!
♥♥♥

“biomekaniske våpen drevet av kjøttbatterier”. Intet mindre.
♥♥♥

Juhuu, nakenzombiejulie:))))
♥♥♥

Alt går til helvete på forsøkslabben. Hvem skulle trodd det.
♥♥♥

Åh, de blir zombier sammen. Dette er nesten som Romeo og Julie.
♥♥♥

Zombie og Julie, fnis.
♥♥♥

Lurer på om det er tilfeldig at hun heter Julie, eller om det er mulig at skaperne av en sånn skitfilm er så gjennomtenkte?
♥♥♥

Showtime følger opp med Dracula 2000, som ser ut som et uinspirert drøvtygg av gamle klisjeer. Tror ikke jeg gidder. Da heller Carambole på eurosport 2, som er sånn biljard uten hull. Evnukkens biljarsbord. Cheezuz I need a life.

Leave a Reply

